Deklaracja dostępności portalu internetowego Warszawa
Ukośna
Biuro Geodezji i Katastru zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony
internetowej www.ukosne.um.warszawa.pl
·
Data publikacji strony internetowej: 2019-03-27
·
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-03-27
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z
ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Portal Warszawa ukośna nie spełnia wszystkich
kryteriów dostępności w zakresie:
·
Kodu CSS,
·
Poprawności nagłówków,
·
Języka znaczników HTML.
Występują trudności w zakresie dostępu do pełnej
funkcjonalności z wykorzystaniem klawiatury, w szczególności nie ma możliwości
wyboru wszystkich przycisków w górnej części panelu oraz zmiany widoku kierunku
fotoplan, dostępnego po prawej stronie. Występuje brak dostępu do mapy przeglądowej
rozwijanej z dołu portalu.
·
Data sporządzenia deklaracji: 2020-03-26
·
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji: 2020-03-26
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, wspartej wykorzystaniem narzędzia walidacji kodu z portalu validator.utilitia.pl.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych
skrótów klawiaturowych przeglądarki (TAB, ENTER) w ograniczonym zakresie.
Przesuwanie głównej zawartości fotoplanu realizowane jest za pomocą strzałek:
góra, dół, prawo, lewo, natomiast opcja zoom za pomocą znaków: plusa i minusa.
Obecnie trwają prace nad pełnym dostosowaniem strony
do wymagań prawnych.
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym:
Sekretariat.BGiK@um.warszawa.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer
telefonu: 22 4431700.
Tą samą drogą można składać wnioski o
udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia
dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem
zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego
cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji
itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o
którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób
przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji
żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można
złożyć skargę na takie działanie. Procedura składania skarg w Urzędzie m.st.
Warszawy jest opisana na stronie Miejskiego
Centrum Kontaktu.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można
przesłać także do Rzecznika
Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Biuro Geodezji i Katastru Urzędu m.st.
Warszawy, ul. Sandomierska 12, 02-567 Warszawa.
Siedziba Biura Geodezji i Katastru Urzędu m.st.
Warszawy zlokalizowana jest w Warszawie, w dzielnicy Mokotów przy ul.
Sandomierskiej 12 na działce ewidencyjnej nr 27/1 obręb 0112. Na działce tej
leżą obecnie niepołączone ze sobą budynki B1 i B3 wchodzące w skład siedziby
Biura oraz budynek B2 o funkcji magazynowo - warsztatowej.
Jest to teren płaski, w znacznej części
zabudowany, niemal cały utwardzony.
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego
mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: Warszawskiego Transportu
Publicznego.
Obsługa komunikacyjna budynku
odbywa się: z ulicy Sandomierskiej - do budynku Urzędu Miasta (dostęp dla
interesantów), z ulicy Olszewskiej przejazdem bramowym w budynku B3 - na
parking wewnętrzny.
Dojścia piesze są od ulicy
Sandomierskiej i Olszewskiej. Przejścia dla pieszych nie posiadają
sygnalizacji dźwiękowej. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze
przeszkody np. słupki na przejściach, kosze na śmieci.
Najbliższa stacja PKP Warszawa
Śródmieście znajduje się w odległości ok.3500 m. Dojście na perony jest możliwe
za pomocą schodów i windy.
Najbliższe przystanki tramwajowe
i autobusowe: Rakowiecka 03, 06
Przed wejściem głównym do budynku
B1 (od ul. Sandomierskiej) wydzielone są dwa miejsca postojowe dla osób
niepełnosprawnych oraz jedno takie miejsce dla pracowników zlokalizowane na
wewnętrznym parkingu BGiK.
Wejście główne do obiektu zlokalizowane jest od
ulicy Sandomierskiej.
Budynek B1, w którym odbywa się bezpośrednia
obsługa klientów zewnętrznych posiada cztery wejścia w tym dwa
przystosowane do przemieszczania się osób z niepełnosprawnością ruchową tj.
Pozostałe dwa wejścia od wewnętrznego dziedzińca (od
strony ul. Rejtana i od strony ul. Olszewskiej) są
ograniczone stopniami.
Budynek B3 posiada jedno wejście (bezprogowe) od ul. Olszewskiej przy wewnętrznym
dziedzińcu – wejście na parter gdzie zlokalizowana jest toaleta dla
niepełnosprawnych, ograniczone stopniami z elektroniczną platformą przyschodową.
Sala obsługi klientów zlokalizowana jest na parterze
budynku B1, gdzie znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych, tablice
informacyjne w druku powiększonym, oznaczenia kontrastowe, punkt informacyjny
położony na wprost wejścia głównego, oraz wydzielone stanowisko do obsługi
klientów w języku migowym (PJM) online.
Hol wejściowy jest przestronny, jasny, bez
oznakowania dotykowego na posadzce. Punkt informacyjny jest w bliskiej
odległości od wejścia i posiada wysoką ladę niedostosowaną dla osób na wózkach.
Brak pętli indukcyjnej oraz dostępu do tłumacza języka migowego w punkcie
informacyjnym. Schody w holu głównym znajdują się po lewej stronie i prowadzą
na wyższe piętra.
Korytarze na piętrach są szerokie
umożliwiające wyminięcie się 2 osób. Wejścia do pokoi oznakowane są
tabliczkami. Brak kontroli dostępu do pomieszczeń jedynie w korytarzach
i przy wejściach w budynku B3.
W budynku nie ma oznaczeń
brajlowskich.
Posiada układ skrzydłowy z 3
klatkami schodowymi. Klatki skrajne dochodzą do II piętra, a centralna prowadzi
równie na poddasze. W części centralnej oraz w północnym skrzydle znajdują się
dźwigi osobowe obsługujące kondygnacje użytkowe i suterynę.
Główna klatka schodowa nie ma
kontroli dostępu i jest dostępna od holu na wprost przy wejściu. Stopnie
schodów są proste bez podcięć z czytelnymi oznaczeniami krawędzi w budynku B1
przy wejściach do holu. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów w pozostałych
częściach budynków. Schody wyposażone są w jedno i dwustronne okrągłe poręcze.
Druga klatka schodowa ewakuacyjna znajduje się w budynku B1 przy windzie z
możliwością wydostania się z budynku bez różnicy poziomów (schodów).
Posiada układ prosty (w formie
prostokąta), z jedną klatką schodową zespoloną z dźwigiem osobowym
oraz przejazdem bramowym na wewnętrzny dziedziniec działki.
Dostęp do wszystkich kondygnacji w
budynku B1 i B3 zapewniają windy dostosowana do użytku przez osoby
niepełnosprawne.
Brak pętli indukcyjnych w budynku. Windy
w budynku wyposażone są w informację głosową i przyciski w języku Braillea.
Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich
pomieszczeń budynku.
Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy
informacji w języku migowym lub angielskim na stronie.
Ogólnodostępna toaleta dla osób z
niepełnosprawnością znajduje się na parterze przy holu. Drzwi do toalety
wyposażone są w samozamykacz W toalecie jest przestrzeń manewrowa. Brak systemu
przyzywowego. Miska ustępowa umieszczona jest na
wprost wejścia na niskiej wysokości i jest wyposażona w poręcze.
Sale nie są oznakowane tabliczką. Brak pętli
indukcyjnych w salach. Przestrzeń manewrowa dla osób poruszających się wózku
jest ograniczona.
Windy i klatka schodowa do celów ewakuacyjnych.
W przypadku ewakuacji budynków, wyznaczeni
pracownicy biura (oznakowani koszulkami odblaskowymi) zobowiązani są w
pierwszej kolejności do rozgłaszania alarmu oraz pomocy przy ewakuacji osób
z ograniczoną mobilnością i percepcją zgodnie z pkt. VI, ppkt. 4, „Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego dla Urzędu
m.st. Warszawy w lokalizacji Sandomierska 12”. Jednocześnie budynki posiadają
dostępne plany ewakuacji budynku, spoczniki powiększone umiejscowione pomiędzy
kondygnacjami, oświetlenie awaryjne, akustyczny system ostrzegania, znaki
kierunkowe i kontrastowe.